esmaspäev, 11. aprill 2016

Käin ümber laua nuge õiget pidi keeramas :D

Hei!

Ma tean, et tegelikult oleks ma pidanud blogi juba eelmisel nädalal tegema, aga eelmine laupäev pakkisin terve päeva asju ning pühapäeval (03.04) läksime perega lõunasse, vanavanemate juurde, ja ma ei võtnud oma arvutit kaasa.
Aga midagi ei jää tegemata ning siit see postitus tuleb:


Esimene nädal:


Kolmapäeva varahommikul läks õde nädalaks Saksamaale. Kui blogi hästi lugenud olete, siis peaksite mäletama, et sügisel elas üks saksa tüdruk meie juures nädal aega ning nüüd oli õe kord sama teha.


Neljapäeval oli meie TPE (Travaux Personnels Encadrés) grupil, mis on peaaegu nagu 8.klassi loovtöö. TPE on osa Bac eksamist ja kuna mina seda otseselt ei tee (ainult kirjandus proovimiseks), siis ma tegelikult TPE's midagi tegema ei pidanud. Aitasin oma gruppi nii palju, kui oskasin ja suulisel esitlusel olin nendega, meie esitluseks oli telemäng ja vahepeal olid niiöelda reklaamipausid, mille ajal mina ühe teksti ette lugesin. Esitlus läks meil hästi ning me olime rahul! :)



Reedel oli nii mõnus soe ilm: päike, sinine taevas ja 0 tuuleiili!! Lõunal koolis pidasime ka esimese veesõja ja nii palju nalja sai!
Ema tuli mulle ja Juliettele kooli järele ning viis meid koju. Kuna õues oli soe, siis tahtsin tingimata õues olla seega läksimegi Juliettega jalutama.
Õhtul sõime isaga ja hiljem tuli ülejäänud pere trennist koju.

Laupäeval käisid vanemad hommikul Metz'is emale uut ratast ostmas, vélo électrique ehk elektriline ratas, millel on mootor küljes, mis sind edasi lükkab ja tänu/tõttu sellele pead sa oma lihastega vähem tööd tegema.
Pärastlõunal tegime süüa, sest õhtul käisid sõbrad külas.

Pühapäeval käisin jooksmas ning edasise päeva logelesime kogu perega kodus.


Teine nädal:


Esmaspäeva hommikul ärgates tundsin kõhus liblikaid, sest täna olid kirjanduse suulised proovieksamid. Need hakkasid kella 9st ja kestsid pärastlõunani välja. Pakkuge 1 kord, kes oli esimene.

*jah, mina :D*
Mu esmaspäevane tunniplaan koosneski ainult kirjandustest: kirjandus, suuline proovieksam, 2 vaba tundi, söök, 1 vaba tund, 2 kirjandust ja veel 1 vaba tund.
Loomulikult kõike, mida vaja oli, ma suulisel eksamil öelda ei osanud, aga siiski midagi :)

Kolmapäeval peale kooli käisime Juliettega jooksmas, mis tähendab, et esimese kilomeetri jooksime normaalselt ning edasi kõndisime niisaa põldudel. Vähemalt nalja sai! :)
Õhtul tuli õde Saksamaalt tagasi.

Suur reede ehk kooli polnud! Ärkasime kogu perega kell 8 ja sättisime ennast valmis, et lihavõteteks Pariisi sõprade juurde minna. Kella 9 paiku hakkasime sõitma ning vahepeatuse tegime linnas nimega Reims, kus külastasime katedrali ja ühte pisikest linnakest selle kõrval.












Pariisi jõudsime kella 17 ajal ja panime ennast pidulikult riidesse, sest õhtul käisime väljas söömas ning peale seda oli Moulin Rouge (punane veski)! MR on kabaree, mis asub Montmartre'il, kus loodi ka uus tants nimega kankaan.
See oli nii vinge!
Üks osa oli madudega, mida mina vaadata ei suutnud. Lava seest tõusis välja bassein, kus oli 5-6 madu ja üks naine hüppas basseini ning tõstis neid oma õlgadele jne.








Kuna reede õhtul jõudsime hilja koju, siis laupäeval midagi erilist ei teinud, hommikul käisime turul ja see oli kõik. Sellel päeval täitus ka 7 kuud minu äraolekust ja ainult 3 on järel.





Pühapäeva hommikul olid vanemad majja peitnud šokolaadimune, mida lapsed otsima pidid. "Lihavõttejänes" tegi meile ka kinke :)
Kuna sõbrad elavad natuke Pariisist väljas, siis liikusime RER rongiga Pariisi ja olime terve päeva seal. Käisime Plade de Vendôme'l, ooperimajas ehk Palais Garnier ja Sacre Cœur'il. Ilm oli ilus ja täpselt siis, kui me rongi saime, hakkas vihma sadama. 
Õhtul olime rahulikult ja vaatasime filmi. 

















Esmaspäeval olime veel Pariisis, kuna veel olid lihavõtted. Hommikul käisid vanemad jooksmas ning mul oli idee kaasa minna, aga ei suutnud ennast üles ajada ja tegelikult oligi hea, et ma ei läinud, sest peale 2min jooksmist hakkas sadama ning koju jõudes olid vanemad läbimärjad. 

Lõunal pakkisime asjad kokku ja läksime ühtedele teistele sõpradele külla. Kella 16 paiku hakkasime tagasi koju sõitma ja 19 olime juba kodus. 


Teisipäeval uuesti kooli ning inka jäi päeva lõpust ära seega ma lõpetasin kl 15. Peale seda sain kohe ka koju ning edasi olin rahulikult kodus. 



Kolmapäeval peale kooli käisin Juliette ema juures juuksuris ja lõikasin taaskord paar cm maha :)



Neljapäeval oli viimane tundidega koolipäev. Neljapäeviti on meil 3h majandust/feograafiat (oleneb nädalalast) ja see venib pääris pikalt. Kehalised jäid meil sellel päeval ära ning me ostsustasime Lisaga minna ühte väiksesse kaubanduskeskusesse, mis koolist 15min kaugusel asub. Pärastlõunal oli veel 2tundi ning siis sai koju :)

Õhtul käisime peretuttavatega väljas söömas. Ema ütles mulle nii muuseas, et ah jah, homme tuleb üks ajakirjanik, kes tahab sinust artikli kirjutada. Vastasin muiates, et jah okei, aga ma väga seda ei uskunud, sest mõtlesin, et see on varajane aprillinali. 


Reedel koolitunde polnud, vaid me läksime klassiga (mõned paraleelklassid ka) Metz'i ülikooli, kuna seal olid lahtiste uste päevad. Seal oli ka teiste koolide õpilasi ja inimesi liikus sellel päeval palju ringi. Me pidime kahes valitud tunnis käima vaatamas, kuidas ülikoolis tunnid ja kursused toimuvad. Esimesena tahtsime minna economie'sse ehk majandus, aga magasime selle maha, kuna ei leidnud saali üles :D Edasi ootasime kella 11ni, sest alles siis algas järgmine tund. Kella 11ks läksime commerce ehk kaubandus/turundus tundi ning saal oli rahvast täis. 

Lõuna ajal sõime ning pärastlõunal oli veel üks tund, milleks oli journalisme ehk ajakirjandus. 
Kella 15 ajal sõitsime bussiga tagasi kooli ja koolis pidin tund aega teist bussi ootama, millega koju sai. Tänasest algas ka vaheaeg, aga mul polnud üldse vaheaja tunne. Viimased 2 nädalat olid ju nii lihtsad! 
Isa tuli mulle bussipeatusesse autoga vastu ning koju jõudes ootaski mind üks ajakirjanik. Küsimused olid tavalised: miks ma Prantsusmaa valisin, miks Eestis lihtsalt keelt ei õppinud, kuidas sinna piirkonda sattusin jne. 
Lühidalt seletan, et võõrkeelt igapäevaselt kuuldes saab selle kiiremini selgeks, Prantsusmaal veedetakse palju aega koos perega laua taga süües, ja et ma ei kahetse, et sellise valiku tegin :)

Peale seda läksime terve perega spordisaalu, kus toimus emale musta vöö üleandmine. Õhtul sõime seal ja 22 paiku liikusime koju. 





Laupäeval pakkisin lõunasse mineku jaoks asju. Sellest räägin järgmises postituses, kuhu ka teise vaheaja nädala tegemised kirja panen :) 




Muide, Prantsusmaal laua kattes pole vahet kumba pidi noatera pannakse. Seletasin perele, et noatera käib ju ikka taldriku poole ja et kas nad on kunagi näinud, et restoranis oleks noad suvaliselt :D Sellest ajast üritavad nad sellele natuke rohkem tähelepanu pöörata :) ja kui nad unustavad, siis käin ümber laua ja keeran kõik noad õiget pidi :D





Kaks viimast koolinädalat olid tõesti lihtsad ja see vaheaeg on minu viimane Prantsusmaal. Eks lõpu lähendes hakkabki neid 'viimaseid kordi' rohkem ja rohkem olema :(


Järgmise postituse teen selle nädala pühapäeval ning kirjutan (viimasest) koolivaheajast :)


Päikest :) 

(14.03-02.04.16)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar