pühapäev, 13. september 2015

Kool & nädal

Hei!

Tegelikult mõtlesin, et teen koolist eraldi postituse, aga kogu aeg on kiire ja alati midagi teha, seega lisan kooli siia postitusse. 

Alustame siis koolist. Kooli lähevad õpilased enamasti bussiga, kuid on ka neid, kes käivad jala või autoga. Esmaspäeval (07.09) oli peale kooli bussidega ka jamamine, sest minu buss oli täiesti täis ning osad õpilased ei mahtunud. Bussijuht küsis, kes Boulaysse lähevad ja ajas need maha :D

Koolis on kolm erinevat klassitüüpi: ES- économie sociale ehk sotsiaalmajandus, L- littérature ehk kirjandus ja S- science ehk teadus. Mina käin ES klassis.

Koolipäevad on pikad ja rasked: mina alustan, kas 8/9/10 ja lõpetan 17.30 ajal. Buss läheb 7 paiku hommikul. Lõuna on kella 12st ning söömise korraldus on arusaamatu: enamvähem kõik kogunevad sisehoovis treppide juurde. Treppide ees seisab tavaliselt 2 inimest ning karjuvad iga päev teatud järjekorras klasside nimesid ja lasevad neid sööma.

Kandiku saamiseks on kah oma süsteem: õpilastel on kiipkaardid (Multipass), ning nad panevad selle ühe masina vastu ja masin annab vastu kandiku. On ka võimalus, et ta ei aktsepteeri su kaarti, sest miks ka mitte, ning siis pead sa oma nime ja klassi paberile kirja panema ja sulle antakse kandik. Söögivahetund kestab 1,5h. Lisaks võib sul olla keset päeva 4,5h pausi ja ma üldse ei vihja praegu endale. Tunniplaan on olnud meil 1,5 nädalat ja uuel nädalal tehakse kogu tunniplaan ümber, sest why not.

Vahetundide pikkustest pole ma ka aru saanud. Mingitel aegadel on vahetund 10min ning me oleme õues ja on ka need vahetunnid, mis on 5min, kus sa jõuad ainult oma klassi vahetada.
Muide, õpilastel pole lubatud vahetundide ajal koridorides olla (kui on 10min vahetundi või nt enne tunde). Kui sa koridoris istud tuleb varem või hiljem keegi, kes su sealt ära ajab. Ma ei tea, kas see kehtib ka talvel, sest ma ei taha küll miinuskraadidega õues seista. Bussid pole tundide aegadega sünkroonis ning kui su buss hommikul tund aega enne su tundi tuleb, siis õnneks on esimesel korrusel üks ruum, kus saab soojas olla. Koridorid on väga kitsad ja kui klassi vahetad on koridori peal palju õpilasi ning ruumi üldse pole.

Tunnid lõppevad 16.30/17.30 ja bussid tulevad 17.30 ehk kui sa lõpetadki 16.30 või varem (mida juhtub harva), siis pead oma bussi tund aega ootama.
Ained on teistsugused kui Eestis. Kuna ma olen ES klassis, siis on mul majandust ja sellist rohkem. Koolis pole nt bioloogiat, geograafia ja ajalugu on ühe ainena, nimi histoire géo, inglise & saksa keel, prantsuse keel, mis on nagu kirjandus Eesti koolis, kehaline, keemia, veel üks keemialaadne asi, matematika. Première klassis on aasta lõpus bakalauruse eksam :/ 
Koolist vist praegu kõik. 


Mida ma siis sellel nädalal tegin? 

Esmaspäeval olin mina rahulikult SES tunnis ning õpetaja rääkis midagi majandusest ja mida mis riigis vaja on ning kuna mina olin seal, siis ta tõi näite Eesti ja Prantsusmaa vahel. Rääkis-rääkis- rääkis ja siis küsis: "Eesti, mille pealinn on Riia eks?" järgmisel hetkel tuli talle meelde, et ikkagi Tallinn on pealinn. Üldse paljud arvavad, et Eesti pealinn on Riia. Imelik. 
Teisipäeva hommikuti hakkab mul olema "vestlus" ühe naisega ning me räägime igasugustest teemadest ja see aitab mu pr.keelele kaasa. Peale kooli sain paberil postkontorist teate, et mulle on saabunud kohver. Ütlesin oma inglise keele õpetajale, et olen vahetusõpilane ning Eestis olen inglise keelt õppinud 7aastat ja rääkisin temaga natuke inglise keeles. Õpetaja oli mõistev ja ütles mulle, et ma võin tundides tegelikult ka millegi muuga tegeleda ja seda kuskil mujal teha, näiteks kodutöid või lugeda midagi prkeeles, kuna mu inglise keel on kordades parem kui klassikaaslaste oma ning et ma olen siin, et õppida prantsuse keelt ja inglise keel on mul juba väga hea. Ma lihtsalt pean talle ütlema, mida teen ja kus olen. Sobib! 
grin emoticon grin emoticon grin emoticon grin em
Kolmapäeval oli Villul sünna :) (Palju õnne veel!) Söömas käisime 

McDonaldsis, hihi, sest sööklas oli kala. Tegime ka paar pilti mu klassikatega :)





Ootasin väga tundide lõppu, sest MU KOHVER JÕUDIS KOJU! Kirju koera kommid, mmmmm ❤️  pluss mu riided ja jalanõud, mis ka esimesse kohvrisse ei mahtunud. 
Neljapäev oli tavaline, midagi erilist polnud.
REEDE, ohsaa vana, kuidas ma tundide lõppu ootasin, sest ME LÄKSIME PARIISI! Sõitsime 3,5h autoga ja jõudsime kohale. Ööbisime hostida venna juures (vist oli vend). Laupäeva hommikul käisime Montparnasse tornis hommikust söömas. Mitte iga hommik ei söö ma Eiffeli torni vaadates.

 




Peale seda kõndisime niisama tänavatel ja vahepeal põikasime vihma eest korraks kaubanduskeskusesse. 





 Ja väike tagasivise eelmisesse aastasse, kui me klassiga Pariisis käisime:







Käsime ka Notre-Dame kiriku juures. 




Väike selfar kiriku ees.


Vihma eest põgenesime me ka ühte muuseumisse, mille nimi oli Musée de l'Orangerie. Mina, vend ja õde saime tasuta, sest muuseumid Prantsusmaal alla 18-aastasteleon tasuta :) Seal oli Claude Monet näitus Les Nymphéas (vesiroosid), mida tahtsimegi näha. 










Peale muuseumi külastamist lõppes ka vihm ning me rentisime rattad, et sõita Eiffeli torni ja Champs-Élysée juurde. 








Hihi, nägime ka obeseid :)




Väike perepilt ka Eiffeli ees.


Panen blogisse ka selle pildi, sest mulle meeldib see :)


Vahepeal sõitsime ka metrooga. 

Ma ei soovinud postidest kinni võtta seega hoidsin hostemast kinni :D 


Õhtul käisid sõbrad külas ning me sõime koos õhtust. Peale magustoitu tundsin, et olen hiiglama väsinud ja mul lubati minna magamistuppa, et pikali visata. Õde tuli ka ning me vaatasime ta lemmik youtuberit ja ma jäin poole peal magama :D Hiljem äratati mind üles ja ma vahetasin riided ja läksin päriselt magama. 

Pühapäeval oli YFU'ga BBQ. Nägin teisi vahetusõpilasi ja muljetasime ning ma pole ainuke, kes arvab, et kool on raske :D




Kella 16 paiku hakkasime kodu poole liikuma, sest meil oli pikalt sõita. Autos terve tagapink magas ehk mina ja õde-vend. Koju jõudsime natuke peale 19.30 ja sõime ning sättisime homseks koolikotid valmis. 


Kell on palju ehk head ööd :) Kallidmusid teile kõigile!

(07.09-13.09.15)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar