teisipäev, 15. detsember 2015

Sonja jälle hilineb

Heihooo!

Ma tean, kutid, et ma jäin jälle 2päeva hiljaks, aga niiniii kiire on enne jõule ja viimasel koolinädalal. Kuid ma luban, et midagi ei jää vahele ning ma ikkagi kirjutan. Vahelduva eduga :D Niisiis...

Esmaspäeval oli SES'is KT ja eks ma midagi ikka kirjutasin. Sööklas sõime pelmeene, mis muidugi kõige paremini tehtud polnud, ning klassiõed vaidlesid minuga, et need on hoopis ravioolid. Küsisin siis, et kes meist Venemaa kõrval elaski ning nad leppisid sellega, et mul on õigus ja need on pelmeenid (need olidki pelmeenid). Ilmselgelt ma tunnen pelmeeni ära, eksole. Muud huvitavat ei juhtunud :)

Teisipäeval oli Teele sünna (Palju õnne, Teele!) Kool muidu tavaline: SES, vaba tund, söök, HG, vaba tund, 2 inkat, kus vaatasime filmi. Inglise keele õpetaja vahetub uuest aastast ja alguses tuleb keegi asendaja seega ma pean uuesti seletama, et olen vahetusõpilane (edaspidi VÕP). Peale tundi bussiga koju. 
Kui bussi pealt maha tulin käisime isaga kiirelt kodust läbi, võtsin läätsed silmast ära ja läksime prillipoodi, et optomerist kontrolliks mu silmanägemist. Tundsin, et ma ei näe (jälle) prillide/läätsedega hästi. Selgus, et parem silm oligi muutunud seega saadan prillid Eestisse, et saaks klaasi ära vahetada ning peab ka uued läätsed tellima. 
Pärast läksin zumbasse :)

Kolmapäev oli lihtne. Tegelikult ei, sest tegime matas KT ning kõik ülesanded olid kalkulaatori põhjal, mida ma 100% kasutada ikkagi ei oska. Tegin igast ülesandest paar küsimust, seegi hea. 
Peale kooli läksin bussiga koju ja kolmapäeviti on bussisõit eriti nõme: kuna paljud lõpetavad kell 11/12, siis on buss täiesti täis ning kui sa ukse juurde piisavalt ei trügi ei jätku sulle istumiskohta. Ma olen ühe korra juba pool teed seisnud ja ei tahaks seda väga korrata. Seekord sain istuma, aga oli ka palju õpilasi, kes seisid. Prantslased on meistertrügijad, ausõna. Igalpool, kus saab, trügitakse. 
Kodus sõin õe ja vennaga ning peale seda läksime Boulay "linna peale" (jutumärkides, sest "kesklinn" on üüber pisike), sest õel oli oma sõbrannale sünnipäevaks kinki vaja ja mul jõulukinke. Käisime väikestes butiikides, mis seal leidusid ja ma paar asja leidsin. 
Hiljem uuesti kodus olles tegime kodutöid, ma pikutasin natuke (suur üllatus) ning õhtul tulid vanemad ka koju ja me sõime :) PAKKISIN KA EESTI PEREKONNALE JÕULUKINKE :) 

Neljapäeval sain kella 7ni magada ❤️ Kui ma saan ühe tunni kauem magada ning peale seda autoga kooli, siis on juba megasuper. Muidu ärkan iga hommik kl.6 :)  Kool oli tavaline, peale tunde ootasin 1,5h isa, sest meil oli réunion parents-profs ehk vanemate-õpetajate kohtumine. Süsteem (tegelikult, ega seal loogilist süsteemi polnudki): igatahes, kõigepealt seisid administratsiooni ees järjekorras, et oma 1. trimestri hinneteleht kätte saada, edasi vaatasid paberi pealt, kus klassis milline õpetaja on (ise valisid, kelle juurde lähed, aga kui sa oma ema/isaga sinna ei lähe, siis arvavad õpetajad, et lapsevanem ei tegele oma lapse/lastega), loomulikult oli iga õpetaja ukse ees taaskord järjekord. Kui järg sinuni jõudis, läksid klassi sisse ja hakati vestlema. Vestlus kestis 5-10min, sest palju oli neid, kes rääkida tahtsid. Räägiti natuke hinnetes ja mis aines peaks (kui peab) rohkem pingutama, kuidas tunnis kaasa töötad jne. Meie isaga alustasime klassijuhataja ehk mata õpetajaga, edasi liikusime kirjanduse õpetaja juurde ning tahtsime jõuda ka HG õpetajani, aga tema klassi ees oli liiga pikk järjekord seega me loobusime ja läksime koju. 

Reede algas HG'ga, kus mul oli veits igav. Sellele järgnes matemaatika, füüsika, inka, kus tegime KT, mis oli lihtne,sest õpetaja andis 5 erinevat teemat ning me pidime lihtsalt jutu kirjutama, siis söök ning veel 2 HG'd. Tundide lõpus tuli ema mulle järele ja me läksime postkontorisse. Ma arvan, et ma üpris püsiklient juba seal :D Seejärel sõitsime tagasi koju ning õde ja vend olid ka juba kodus ja kõik tegid oma kodutöid või seda, mida vaja oli.
Õhtul läks ema trenni, õde sõbranna juurde, vend ja isa arsti juurde ning mina jäin üksi koju. Reedeti teen alati lebo õhtu: leidsin kanali, kust ma saan "Grey Anatoomiat" vaadata ning peale seda "NCIS" seega reedeti on telekaõhtu :) 

Laupäeval ärkasin 10paiku: sõin, pakkisin asjad jne. Isa käis hommikul kuuske ostmas ning keskpäeval sõime koos perega. Peale seda läksime Metzi, et jõulukinke ja kõike muud osta. Meie õega eraldusime, sest õde pidi vanematele kingid ostma ning ei tahtnud, et nad näeks. Kolasime siis igasugustes poodides ringi ning 16.15 ajal saime ühe kaubanduskeskuse ees kokku. Edasi liikusime rongijaama poole, sest ma läksin rongiga Pariisi. Rong läks kella 17 paiku ning sõitis tund ja 20min seega juba 18.20 ajal olin Pariisis. Ööbisin ühe teise VÕP'i juures, kelle nimi on Stella. Ta tuli koos oma vanematega mulle vastu ning me võtsime renditava auto, et nende korterisse minna. Nende korter oli Notre-Dame'le väga lähedal ehk asukoht on megahea. Õhtul olime nende korteris ning sõime koos ja hiljem vaatasime telekat.  



Pühapäeval ärkasin 10 paiku ning me sõime Stella perega hommikust. Kella 12 ajal hakkasime YFU Pariisi grupi kohtumisele liikuma. Sõitsime umbes 45min metrooga ja leidsime kooli, kus see kohtumine toimus. Kohtumisel olin kella 17.30-ni ning siis hakkasime rongijaama poole minema, sest 18.40 oli mul rong. Hea oli teiste VÕP'idega rääkida ja teada saada, kuidas neil läheb. Üldiselt on olukord kõigil sama ehk 100% keelest aru ei saa, aga hakkab juba looma :) 
Kell 18.40 olin rongis ning kimasin 300km/h kodu poole :) 

Mõned pildid ka teile: 



Kolmapäeval, kui jõulukinke ostmas käisime :) 

Metz'is



Vaade Pariisi korteri aknast :)



Olge tublid ja kallidkallid, varsti juba jõuluuud :)


(07.12-13.12.15)

1 kommentaar: