esmaspäev, 7. detsember 2015

EUROPA PARK

Heihopsti!


See on esimene kord, kui ma oma blogi päev hiljem kirjutan. Ma eile lihtsalt ei jõudnud ja olin üüber väsinud, aga ma ei jäta midagi vahele vaid heastan kõik täna. Lisaks kuna nüüd olen juba rohkem Prantsusmaa ellu sisse integreerunud, siis on kiireks läinud, pluss jõulud on tulekul ja igal pool vaja olla ning igale poole jõuda, seega ma otsustasin, et ma hakkan blogi nüüd kahe nädala kaupa kirjutama. 2 pühapäeva kirjutan veel nädala kaupa ning siis läheb edasi kahekaupa. 

Esmaspäeva päeval midagi erilist ei toimunudki: tunnid nagu ikka, mina, nagu alati, väsinud ja üldiselt oli tavaline. Peale sööki oli mul vaba tund ning ma läksin kooli lähedal asuvasse poodi, et valgendajat ja järgmiseks päevaks päkapiku-materjali osta. Jõudsin poe ette kell 13.45 ja lugesin silti: avame kell 14.00... Mis mul muud üle jäi, kui oodata. Ja ootasingi! Esmaspäeval oli jube tuul ka muidu. Suundusin kooli tagasi ja mul oli veel 2 kirjanduse tundi. 
Viimase tunni ajal oli kõikidel meie klassi õpetavatel õpetajatel conseil de classe ehk klassi nõukogu, kui otse tõlkida. Seal ütlevad kõik õpetajad iga õpilase kohta oma arvamuse ning annavad talle hinnangu: félicitations ehk õnnitlused (trimestri hinded head ja käitud korralikult), encouragement ehk julgustused (hinded kesmised, aga võiks paremini teha), blanc ehk valge (hinded alla keskmise, mitte midagi, päris täpselt ei oska seda seletada) ning viimaseks avertissement ehk hoiatus (hinded halvad, kaasa ei tee, oled selline nõmekas kooli suhtes, kui nii võib öelda :D). Mina sain blanc'i ja kõik õpetajad ütlesid minu kohta positiivseid asju: pr.keel arenenud, üritab kaasa teha, mõnes aines paremini (ing.keel), mõnes halvemini (kõik ülejäänud). Olgu, nii hull pole, aga jah, inglise keeles ilmselgelt on mu hinded 20lähedased. Muideks, trimestri hinne arvutatakse keskmisega. Klassi üldine keskmine (kõik ained kokku) oli meil 11 kandis ning minu keskmine oli 9,64. Ilmselgelt oli inglise keel see, mis mul selle keskmise üles viis. Ma olen rahul! 

Teisipäeval oli esimene detsember. JUBA?? Wow, kui kiiresti aeg ikka läheb. Hommikul olin esimest korda päkapikk ja suutsin juba oma esimese korra ajal venna üles äratada :D upssss. Lisaks ma mängin iseendale päkapikku... :)
Koolis on viimased (nüüdseks juba 1,5 nädalat või nii) nädalad paljud vetsud kinni olnud. Põhjuseks on see, et keegi tark, viisakalt öeldes, tegi oma number 2 häda põrandale (ärge küsige miks, ma tõesti ei tea, miks keegi nii tark suutis olla) ning koristajad keerasid uksed lukku. Terve kooli peale on 3 tüdrukute vetsu avatud: üks nendest peamajas ning teised kaks teistes majades (2pisikest maja, kus toimuvad keeletunnid ja arvutid). Selline "huvitav" seiklus siia vahele. 
Päeva lõpus oli meil inglise keelt pool tundi vähem, sest õpetajal oli teise klassiga conseil de classe. 

Kolmapäev oli lihtne: esimene tund vaba, teine kirjandus ning kolmas ja neljas mata ning finito. Peale kooli otse Juliettega bussile ning poolest päevast olin juba kodus. Olin üpris väsinud seega mõtlesin, et peale sööki läheks magama, kuid isa ütles, et nad lähevad vennaga rattaga sõitma ja et kas ma ei tahaks kaasa minna. Esimene vastus oli ei ja 2sekundit hiljem ütlesin ja. Panin ennast siis käbe riidesse ja läksimegi. Ei ütleks, et see lihtne oli, sest Boulay pole tasane, ainult üles-alla. Kõige kergem mäest üles vändata polnudki ja vahepeal isa lükkas mind, sest ma olin poole mäe peal täitsa läbi :D Kokku sõitsime 20km. 
Koju tagasi jõudes puhkasin natuke ja siis läksime vennaga poodi. Kõndisime ka Juliette vanemate juuksurisalongist mööda ja lehvitasime. Boulay on selles mõttes hea, et see on hästi pisike ja kõik teavad kõiki. (No nagu Tallinn :D)
Õhtul tegin koduse perega facetime :) 




Neljapäeval POLNUD MUL REAALSELT MITTE ÜHTEGI VABA TUNDI... Alustasin kell 8. ning lõpetasin 17.30. Õhtu lõpuks olin üüüüüüüüber väsinud ning keerasin varakult magama. Päeval midgai erilist polnudki, nagu tavaline koolipäev lihtsalt 8574732x väsitavam. 

Reedel oli mu nunnul (päris) õekesel sünnipäeeeev :) Palju õnne, kallis Sofike! 
Koolipäev oli normaalne, välja arvatud esimesed 2 tundi, mis olid matad, kus kõik kõrbesid. Mu klassile väga matemaatika ei meeldi. *üks ühine joon* :D Lisaks ajaloo KT, mis oli selline "Eeeemm, mida?" reaktsioon :D 
Tundide lõppedes pidin 2h bussi ootama, sest seekord ei tulnud ema mulle järele kuna ta oli Hamburgis. Käisime siis paari klassikaaslasega poes ja pärast istusime koridorides. Poes üllatusin: mul oli jogurtiisu, mõtlesin, et lähen võtan endale jogurti siis, aga riiuli juures tuli välja selline tore lugu, et ühte jogurtit sa osta ei saa, vaid pead ostma terve paki (4-ne, 6-ne). Sama lugu on salvrätikutega: ei saa osta ühte pakki, vaid pead võtma selle, kus sul on 10-pakki sees ja siis nuputama, kus sa, kuni koduni, neid ülejäänud 9-t pakki hoiad... Rääkimata ühekordsetest kahvlitest/nugadest: klassikaaslased vaatasid suu ammuli, kui ma rääkisin, et Eestis saab osta 1-he paki salvrätikuid, jogurtit ja ühekordseks söömiseks kahvleid/nuge. Loomulikult on neil ühekordseid söögitarbeid, aga mitte nii, et sul on üks pakk, kus on sees 1 kahvel, nuga, lusikas. 
Hiljem läksin bussiga koju ning peale seda perega restorani sööma. 
Seejärel koheselt magama, sest...

Laupeäval... pidime vara ärkama, sest ME LÄKSIME SAKSAMAALE LÕBUSTUSPARKI NIMEGA EUROPA PARK. MEGA COOL OLI. Palju rääkida sellest polegi, vaid panen teile hulganisti pilte. Tegin ka oma esimese pea-alasti sõidu ära ja jube laheeeeeee oli :) 


Tagaplaanil näete ka rongi, mis teeb pea-alaspidi tiire. Alguses mõtlesin, et okei see teeb ainult ühe peaalaspiditiiru, aga tegelikult tegi 4 :D aga vägaväga lahe oli see. 


























Pildid pole õiges järjekorras, uupsii :D Tegelikult pilte on veel ja veel, aga neid oleks siin siis liiga palju :)

Kella 19 ajal hakkasime tagasi koju liikuma. Kuna see väike trip oli isa töökoha organiseeritud, siis oli ka buss, mis meid sinna viis ja tagasi tõi. Mina magasin terve tagasitee ehk 3tundi järjest, sest ma olin väsinuuud. 
Väga lahe on see lõbustuspark! Võib-olla lähme kevade poole uuesti perega, jaaaa :)

Pühapäeval põõnasin kella 11-ni. 6.detsember on Püha-Nikolause päev ning Prantsusmaal, ja ka osades muudes riikides, saavad lapsed pisikesed eel-jõulukingid :) Mina sain kaelakee :) 
Kella 12.30-ks läksin Juliette juurde lõunat sööma ning ta onu, tädi ja vanaema olid ka seal ning ta tahtis mind neile tutvustada :) Juliette perekond nii tore :) Sõime ja rääkisime juttu jne :)
15.30 ajal tuli mu pere mulle järele ning me läksime kinni James Bondi uut filmi vaatama. Isa käis päeval ka valimas ning ütles, et kella 12se seisuga käis 16% prantslastest valimas... Interneti teel valida ei saa, nii nagu Eestis seda teha saab. 
Õhtul kodus olime niisama rahulikult. 



2nädala pärast on juba jõuluvaheaeg, jee :) 
Ühel teisel vahetusõpilasel, Karolinil (blogipromo: http://karolinaustrias.tumblr.com), oli hea idee panna oma blogisse koht, kus inimesed saavad temalt küsimusi küsida. Lähipäevade jooksul uurin, kuidas ma selle enda blogisse ka saaksin :) 


Olge tublinskid! :) 


(30.11-06.12.15)

2 kommentaari:

  1. Jube kahju kui üle 2 nädala postitusi teed, nii huvitav on lugeda. Meie jaoks on see kõik ju põnev isegi kui Sul juba rutiin ja tundub, et miskit ei toimu.
    Kas õpetajad koolis saavad ikka aru, et oled vahetusõpilane?
    Üldine hinnete tase klassis on muidugi üllatavalt madal.
    Emme

    VastaKustuta
  2. Ma enam iganädalaselt ei jõua, iga postitus võtab oma 2h aega, vaatan, kuidas jõudma hakkan.
    Jaa, eks nad ikka teavad �� Aga eks iga õpetaja on erinev ja arvestab mind oma moodi: ajaloo õp näiteks ei pane mulle hindeid, vaid paneb +/- (+ ehk olen pingutanud ja midagi aru saanud ning - kui ma midagi ei oska kirjutada ja pole oppinud, miinust ma pole saanud) ning siis on mata õps, kes teeb väga palju KT'd ning paneb kogu aeg hindeid.
    ��

    VastaKustuta